SET KURUSKAN BADAN / TURUNKAN BERAT BADAN |SHAKLEE

SET KURUSKAN BADAN |SHAKLEE

Salam semua..hari ni saya nak berkongsi pula tentang cara kuruskan/kurangkan berat badan/ langsingkan badan ya.

Tentu ramai yang ingin tahu tentang tips ni terutamanya golongan wanita..ya lah, siapa yang tak nak bentuk badan yang cantik menawan kan? Senang nak cari baju yang di idamkan, tak payah risaukan size kecil tu, confirm

Boleh pakai. Ok sebelum 2 saya nak anda semua tahu yang produk Shaklee ni memang berkesan. Tak tipu punya cerita. Tentu anda semua berfikir/berkata yang semua orang boleh berkata produk mereka berkesan kerana nak produk mereka laku/laris kan..saya juga pernah berkata demikian ketika saya di landa kegemukan dan tercari cari penawar yang hebat untuk menyelesaikan masalah saya 2..tapi setelah saya berkenalan dengan produk Shaklee ni, saya dah nak konsisten consume dengan produk Shaklee kerana memang benar ternyata ia berkesan. Saya berterima kasih kepada orang yang memperkenalkan Shaklee ni kepada saya. Bukan senang tau mau cari produk yang menjamin keberkesanannya tu setelah kita menggunakan nya. Apa yang penting ialah disiplin diri untuk mencapai apa yang kita nak..di sini saya sertakan testimoni pengguna Set Kurus produk Shaklee yang sudah berjaya menguruskan badan..sila lah sudi baca ya..[

TESTIMONI 1 : Dari 65kg ke 49 kg ! Turun 16kg

Image

Customer ni consume : Alfafa, Herblax, Lecitin & ESP

Kredit untuk <http://sayangkunurhana.blogspot.com/2013/11/testimoni-set-kurus-shaklee.html>

 

TESTIMONI 2:

Berat saya sebelum bersalinkan Ahmad Danial adalah 93kg..Di samping itu juga saya mengamalkan Cinch Shake Shaklee dan ESP untuk mengelakkan rasa lapar dan mengunyah makanan-makanan yang tak sepatutnya.. Lebih baik saya pilih yang lebih sihat kan Selepas bersalinkan Ahmad Danial Haris pada 1 Mei 2013, saya mengambil keputusan untuk menurunkan berat badan saya.. Semasa dalam pantang, saya hanya menggunakan Set Berpantang Shaklee sahaja…Dan penggunaan set ini sangat-sangat membantu saya dalam proses pemulihan dengan cepat dan rasa sangat bertenaga sepanjang berpantang..Alhamdulillah…Selepas 2 minggu bersalin, saya mula mengambil Set Kurus Shaklee yang terdiri daripada Cinch Shake, Omega Guard, Lecithin serta Alfalfa. Saya mula mengamalkan Set Kurus Shaklee dengan konsisten dan dalam masa yang sama saya mengamalkan diet yang sihat.. Pantang larang semasa berpantang juga saya titik beratkan… Misi saya nak mencapai 75 kg pada hari raya, bulan Ogos 2013.

Selepas 3 bulan setengah mengamalkan Set Kurus Shaklee ni, berat saya dah mencecah 76kg…Penurunan sebanyak  17kg (sebelum bersalin 93kg) sepanjang 3 bulan adalah satu pencapaian yang sangat baik buat saya.. Mungkin bagi anda yang memang selim melim, akan rasa angka ni still lagi banyak…tapi bagi saya..syukur sangat-sangat… Dan saya adalah BF moms… Pengambilan set ni langsung tidak mengganggu proses penyusuan Ahmad Danial Haris (perlu pemantauan dan cara pengambilan yang spesifik serta beberapa tips diperlukan)…malah sangat-sangat mencukupi..Alhamdulillah… Saya tidak berdiet ketat seperti orang lain, dan masih makan nasi dan lauk-lauk lain yang seimbang… (Jika anda berminat nak cuba set ini, dan anda seorang ibu menyusu, saya akan guide anda dengan cara pengambilan yang betul supaya proses penyusuan anda tidak terganggu)…

Kredit untuk <http://mamachrysalis.com/set-kurus-shaklee-testimoni-dulu-92kg-sekarang-76kg/>

 

Ok anda dah baca testimoni tu kan..masih tak percaya?..baik anda cuba sendiri, memang memadai.

 

TERDAPAT 3 KONSEP UTAMA BADAN KURUS IAITU:

BAKAR, BUANG, BINA (3B)

 

1. BAKAR 

Produk: LECITHIN/ OMEGA GUARD

Harga :RM 52.50/ RM136.00

Size : 180 biji / 90 biji

Fungsi: bertindak sebagai pemecah dan pembakar lemak dan kolestrol

Image

 

2. BUANG

Produk: ALFALFA /HERB LAX

Harga : RM 53.75( S),RM 97.50 (L) / RM 52.50

Size : 330 biji (S), 700 biji (L) / 120 biji

Fungsi: membuang lemak, toksin dalam badan

Image

 

3. BINA

Produk: CINCH SHAKE / ESP

Harga : RM 173.00 /RM 150.00

Size : 15 sv /850g

Fungsi: bina otot, elak kulit menggelebeh lepas berat badan turun.

Image

 

SAMBUNGAN..

 

BAKAR :LECITHIN/ OMEGA GUARD

Proses pemecahan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard atau kedua-duanya sekali.  Lecithin dinamakan pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak.

 

Sama juga dengn omega, tetapi omega mengandungi leptin dimana dapat mengawal selera makan. Kunci kejayaan mereka yang dapat mngurangkan berat badan adalah dapat mengawal nafsu makan. Jika omega hendak dibandingkan dengan Lecithin, ternyata Omega mempunyai kuasa membakar lebih pantas daripada Lecithin. Nak tahu kenapa? boleh baca di sini.

Pengambilan omega secara konsisten juga boleh mengempis perut bagi mereka yang mengalami masalah perut buncit.

 

BUANG: ALFALFA /HERB LAX

Detox adalah proses pembersihan usus dan  sangat penting sebelum memulakan sebarang pengambilan makanan tamabahan untuk memastikan berlaku penyerapan yang lengkap oleh badan.

Detox adalah untuk menyingkirkan segala toksin dalam badan kerana sekiranya toksin tidak di buang badan akan sukar menyerap segala nutrient daripada makanan seharian dan makanan tambahan.

Saya tidak menggalakkan Herb-lax diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak.

 

 BINA: CINCH SHAKE / ESP

Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch shake mix atau jika anda ibu yang menyusukan anak  gantikan dengan ESP.

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.

 

Tips untuk cepat kurus: 

Ada bebarapa cara mudah dan berkesan yang boleh anda jadikan sebagai ikutan dalam menjayakan hasrat anda untuk menjadi langsing. Di antaranya :

  • minum air masak 2-3 L sehari. bagi yang berbadan besar, 3-4 liter sebab segala toksik dalam badan harus dibuang tanpa belas kasihan. konsepnya detox. Baca sini kenapa kita perlu minum banyak air sekiranya hendak kurus.
  • JANGAN sesekali skip minum air masak. air masak bukan air manis, berkarbonat, bergas kerana minuman yang manis, berkarbonat, bergas cepat menambahkan berat badan/ menambahkan lemak and kolestrol.
  • JANGAN skip makan. paling tak pun, sila makan biskut, roti, dan lain-lain.
  • Bagi ibu yang baru lepas bersalin, teruskan penyusuan baby anda. Susukan dia sekerap mungkin. Kalau susu kurang, consume la set penyusuan 3M shaklee.
  • Buat exercise seperti kemas rumah, basuh pakaian (jangan asyik2 guna mesin basuh), kalau kat shopping mall atau kat tempat kerja, gunakan lah tangga  tu, jangan asyik menunggu lif ya.nak kurus kan, kenalah berusaha sikit.
  • Dan haruslah juga disiplin diri terhadap pemakanan, minuman and lifestyle ya. Amalkan gaya hidup sihat.

Selamat mencuba ya..

Untuk maklumat lanjut, jika anda berminat bolehlah menghubungi saya atau leave a comments di sni.

 

Nama : Nasiah Masdin

Shaklee ID: 1122506

Facebook: Adysia Eryx/ Cya Dy

WhatSapp / sms: 0135583579

Email : nasiah.ady@gmail.com

­untuk perhatian, harga yang tertera adalah harga bukan ahli (not member), sekiranya anda berminat menikmati harga ahli iaitu diskaun 20% , anda perlu mendaftar sebagai ahli (member) terlebih dahulu. Yuran pendaftaran hanya RM65 sahaja seumur hidup. Pendaftaran adalah percuma jika anda membuat pembelian sekurang-kurangnya RM650 harga ahli dalam satu resit.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE

  1. Harga 20% lebih murah daripada harga pasaran.
  2. Belian (anda bersama group anda )melibihi RM 480 sebulan, layak menerima bonus 5%. Semakin tinggi belian, semakin tinggi % bonus. Bonus boleh mencecah hingga 6 angka sebulan.
  3. Menunaikan umrah / melancong kelas pertama percuma.
  4. Bonus kereta

Sebarang pertanyaan atau nak order produk atau konsultasi, jangan segan – segan untuk menghubungi saya pada bila- bila masa sahaja.

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

